Man ligt gefrustreerd met hoofd op zijn laptop

De praktijk is soms weerbarstig

Management en medewerkers staan iedere dag weer voor nieuwe uitdagingen. Meestal kun je een probleem prima zelf oplossen, maar soms ontstaat er een situatie die lastig is of waarmee je nog geen ervaring hebt.
Bel dan jouw CoachvandeZaak; coaching en ondersteuning zodat je snel weer verder kunt!

Onderscheidende arbeidsvoorwaarde

Een auto, fiets of lunch van de zaak zijn gangbare secundaire arbeidsvoorwaarden. Onderzoek wijst echter uit dat medewerkers (nog) meer belang hechten aan eigen ontwikkeling en coaching en ondersteuning on-the-job.

CoachvandeZaak biedt daarvoor in deze lastige arbeidsmarkt een onderscheidende ‘secundaire’ arbeidsvoorwaarde en “employer branding”.

Wij werken landelijk, bieden een brede kennis en expertise en zijn zeer toegankelijk. Medewerkers kunnen ons rechtstreeks of via management/HR benaderen met hun persoonlijke vraag.

Coach Toon in een coachinggesprek

Onze expertises

Door de brede ervaring en expertise van onze Coaches kunnen managers en medewerkers voor vele werkgerelateerde coachvragen bij ons terecht, zoals:

  • Burn-out & Stress (preventie en begeleiding)
  • Leiderschap & management
  • Communicatie skills
  • Ontwikkeling specifieke competenties
  • Begeleiding en re-integratie na langdurig verzuim
  • Balans & cohesie bij thuiswerken
  • Interne conflicthantering & mediation
  • Structuur, organisatie en bemensing afdeling of team
  • Teambuilding & trainingen (oa Personal Color)
  • Outplacement (extern), replacement (intern)
  • Talent development & loopbaanadvies
  • Vitaal rouwen
  • Fysiek werkplekmanagement
  • Projectmanagement

Dit zijn natuurlijk enkele voorbeelden; je kunt voor alle werkgerelateerde vragen bij jouw CoachvandeZaak terecht. Om te reflecteren, te sparren en voor inhoudelijke support.

In welke vorm vindt het coachgesprek plaats?

Een coachgesprek kan, afhankelijk van de vraagstelling, variëren in tijdsduur. De vorm van het gesprek hangt af van de afspraak die jij samen met de coach maakt: telefonisch, virtueel, face-to-face of wandelcoaching. De ervaring leert dat je vaak na een of enkele gesprekken weer verder kunt.  

In welke vorm kan het coachgesprek plaatsvinden?

Toon, Coach van de Zaak, belt met een kandidaat
Jan Marijne in een 1 op 1 coachingsessie
Coach Toon van Mierlo in een videocoaching gesprek
Coach Jan Marijne in wandelcoaching met dame

Een coachgesprek kan, afhankelijk van de vraagstelling, variëren in tijdsduur. De vorm van het gesprek hangt af van de afspraak die jij samen met de coach maakt: telefonisch, virtueel, face-to-face of wandelcoaching. De ervaring leert dat je vaak na een of enkele gesprekken weer verder kunt.  

Praktijkcase

Investering 15x ‘terugverdiend’!

Organisatie met ca. 400 werknemers. Kengetallen: gemiddelde kosten langdurig verzuim van 1 medewerker: 60.000,-; gemiddelde kosten verloop van 1 medewerker: 30.000,-. Beide indicaties zijn exclusief de kosten voor de invulling van de functie door een interimmer.  Investering van de organisatie in CoachvandeZaak:  totaal 20.000,-.

In 2022 hebben 12 m/v van deze organisatie gebruik gemaakt van onze coaching. Resultaten:

  • Bij 2 medewerkers burn-out kunnen voorkomen
  • 3 medewerkers kunnen behouden voor organisatie
  • 1 medewerker begeleidt bij re-integratie na langdurig verzuim
  • 6 medewerkers begeleidt in hun ontwikkeling en leercurves (oa leiderschap, leidinggeven, communicatie skills, conflicthantering) en job satisfaction verbeterd

Inschatting totale besparing in 1 jaar: ca. 300.000,-

Ervaring uit de praktijk

“Als bedrijf hebben wij voor langere coachtrajecten al een fijne samenwerking met Jan.
Toen hij het concept van CoachvandeZaak presenteerde hebben wij vrij snel een ‘strippenkaart’ genomen.
De feedback van onze werknemers is dat ze het zeer prettig vinden om heel snel met een ervaren coach een probleem te kunnen bespreken en daarbij handvaten en tools te krijgen die zij direct in de praktijk kunnen gebruiken!”

logo van syngenta
Marleen Steenks
Site Manager Syngenta Seeds

“Bij Essilor geven we veel aandacht aan onze medewerkers en helpen we om hun leercurve te versnellen waardoor ze succesvoller zijn en met plezier blijven werken.

De strippenkaart van CoachvandeZaak sluit daar naadloos op aan. Onze werknemers worden hiermee ondersteund en krijgen de aandacht die ze verdienen.
Professionele aandacht en ondersteuning op het juiste moment!”

logo van Essilor
Nico Smits

Commercieel Directeur Essilor

Recente blogs